lördag 12 maj 2018

Urban Baby

Jag bara älskar min overlockmaskin! Har velat ha en sådan länge och önskar att jag gjort slag i saken för länge sedan.

Jag har köpt massor av fina trikåtyger för att sy barnkläder. Men jag har också en del i garderoben som jag inte längre använder och en del av det passar fint att sy om till babykläder.

Detta var en klänning från Rabalder, jättefin men jag trivdes inte i den. Gick fint att få ut både byxor och jacka i babystorlek. Fast det är dålig ekonomi i projektet. Räknade ut att jag kunnat köpa 6 meter tyg till priset av klänningen...

Mönstret är från boken Sy! Urban Collection av Jenny Hellström.  Jackan heter Diamond Baby Hoodie (jag skippade luvan) och byxan heter Pearl Baby Baggy. Båda är i storlek 6 månader, fast jag tycker nog att byxorna ser ut att var till en äldre baby än jackan.

Dessutom har jag burit mig klantigt åt. Jag har sytt knappslån först och muddarna sen, vilket inte blev riktigt snyggt. Nästa gång gör jag tvärtom. Får väl ursäkta mig med att det är ett par decennier sedan jag sydde i trikå.

Önskar också att jag hade sytt byxans blöj-skärning med svart fällsöm så det hade blivit markerat. Nästa gång gör jag det!




Inga kommentarer: