lördag 8 juli 2017

Grytlappar en masse

I vintras sydde jag grytlappar av rester från gamla lapptäckesprojekt. De blev liggandes eftersom jag tycker det är lite jobbigt att bandkanta.

Nu har jag ju köpt en overlock symaskin, och gått på en jättebra kurs med Kristina på Symaskinshuset i Kristianstad, så jag sydde helt sonika overlock runt kanterna. Och så var de klara för användning!

Jag gör mina grytlappar lite större, och vadderar med gamla filtar. Det blir mycket bättre än köpegrejer.


På de här tränade jag att göra qviltning på frihand, inte helt enkelt så det är inte mina första försöjk jag har fotograferat. Syns bäst på baksidan.



Ibland köper jag lite mycket prylar. Därför höll jag nästan på att inte köpa den här fiffiga saken, eftersom jag har sådana till stickmaskinen. Men den här är anpassad till att fästa overlock, längre och tunnare, och helt suveränt bra. Utan den hade jag behövt trä på nål för att fästa. Mycket tids- och arbetsbesparande och sånt gillar jag.




Inga kommentarer: