torsdag 6 juli 2017

#gebortentygpåse

Vi använder helt klart för mycket plastpåsar som hamnar i haven och förstör miljön. Kanske bara en detalj i det stora hela, men nog borde det göra skillnad om folk i allmänhet börjar använda shoppingkassar i tyg och använder dem länge istället för ny plastpåse varje gång.

Jag vill dra mitt strå till stacken och syr kassar som jag ger bort till vänner och bekanta. Jag förser familjen först. Min sambo, sönerna och en systerdotter har redan fått, och svågerns är klar för leverans. Sen tänker jag göra till andra i bekantskapskretsen.

Den här ska min syster få. Hon gillar jeanskjol så det känns lite passande.

Jag lägger upp bilder på kassar jag sytt för att ge bort på instagram och hashtaggar med #gebortentygpåse och #ecobagtoafriend och hoppas att fler ska göra detsamma. Fale Artut och QueenMudd är på g!


#gebortentygpåse #ecobagtoafriend

Inga kommentarer: