tisdag 12 juli 2016

Ufo #3: Fanatröja till baby

Babytröjan är stickad på maskin i Bianca-garn från en nerlagd garnbutik. Jag hade kvar att sticka en ärm och att montera. Fixat!

Fast det var inte särskilt kul... Dels för att barnet den var tänkt till har blivit rätt mycket för stor för tröjan. Eller kanske jag skulle säga att tröjan har blivit för liten. Och dels för att det vita garnet nog är hårt blekt för det är ganska hårt och inte särskilt trevligt att arbeta med. Jag får tvätta med sköljmedel och se om det hjälper.

Det var svårt att virka ihop så det blev snyggt och till slut gav jag tusan i hur det blev. Tänkte att folk som inte stickar själva inte brukar granska sånt, så det kan nog passera obemärkt. Jag ville bara bli klar...

Dessvärre har jag en likadan tröja till som nu ligger för blockning och som ska monteras imorgon... 

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Så härligt att följa din UFO-rensning!
Lycka till med fortsättningen.
Hälsningar Fröken Slöjd