måndag 18 juli 2016

Snabbstickat på maskin!

Igår kväll stickade jag bakstycket till en tröja i tunt ullgarn. Den blir rejält stor, modellen är oversized, men väger ändå inte mycket. Det gick åt ca 170 gram till bakstycket, så hela tröjan lär landa på runt 500 gram.



Till blockning använder jag särskilda nålar, dyra men synnerligen behändigt. Fast en förpackning räcker inte riktigt så jag tänker investera i en till eftersom det går så oändligt mycket snabbare. Mina är inköpta på Butik Maglia, men de finns säkert på fler ställen.



Nu tänker jag sticka framstycket, och när det torkat stickar jag ihop axlarna och hänger på maskinen så jag kan sticka ärmarna direkt på. Fast avslutning i nederkanter och hals ska jag göra för hand. Jag har ingen resårtillsats till stickmaskinen och tänker inte skaffa nån heller för jag tycker inte det är värt priset.



Inga kommentarer: