onsdag 27 juli 2016

City-ryggsäck

När jag var i Berlin med Äldsta Sonen härom veckan saknade jag en liten ryggsäck för guidebok, näsdukar, ipad, paraply och småinköp. Så jag bestämde mig för att sticka en på min nya stickmaskin. Och jag har tänkt göra den klar imorgon så jag kan använda den i Stockholm i helgen.

Med inspiration från Blommiga Gredelina har jag gjort olika mönster på de olika delarna. Det röda med grått mönster var tänkt som framstycke, men jag tog fel på färgerna så det får bli bakstycke istället. Fram vill jag ha grått med rött mönster. Det hundtandsmönstrade ska bli fickor i nederkanten, fram och på sidorna.

Jag gör det i delar, fast man skulle kunna göra mer sammanhängande stycken, med tanke på att sömmar ger stabilitet. Och så tänker jag fodra den med tyg för annars lär alltihop töja sig rejält för minsta lilla vikt eller duggregn.

Jag har tagit mått efter Mini-Kånken för att få bra proportioner. Nu för tiden skriver jag upp alla projekt i en vacker bok från Paperblanks. Det blir ju alltför ofta ufo av det och så har jag glömt hur jag tänkte... Den som vill kan använda måtten på mina delar, men får vänta några dagar på resten av beskrivningen.











Inga kommentarer: