söndag 8 februari 2015

Tvillingtröjor #2

Mamman till släktens tvillingar vill gärna ha sådana här tröjor till pojkarna så jag räknar med att sticka såna några år framöver. Får se hur länge jag klarar att förnya motivet med ilka tekniker!

De här har jag stickat på stickmaskin och sen stickat resår för hand. Broderad text den här gången.


Det finns en liten kille till, bara drygt 3 månader men snart lika stor så jag tänkte göra en sommartröja till honom också, när jag ändå är igång med stickmaskinen. Jag har nämligen ett försvarligt lager av bomullsgarn 8/4...

Tänkte göra en fana-tröja, fast jag har gjort om stjärnan så det inte är mer än 3 maskor mella färgerna eftersom man inte (såvitt jag vet) kan sno garnerna på maskinen. Jag har bara en enkel Knittax handstickningsmaskin, men det räcker rätt långt

Inga kommentarer: