onsdag 6 augusti 2014

Nu snöar det...

... jag har nämligen virkat snöflingor! De är tänkta som dekorationer till jul, så för en gångs skull är jag ute i god tid :-)

Har tänkt lägga som bordsdekoration, hänga i fönster, hänga en rad mot en mycket liten vägg. Men de ska stärkas och spännas ut först, så blir de riktigt fina.

Boken 100 snöflingor att virka köpte jag för något år sedan. Jag har börjat från början och virkat de jag gillar. De är ordnade i svårighetsgrad så det här är de enklaste.

Jag gillar särskilt de med picot- och öglekant eftersom jag tycker de verkligen liknar snöflingor. 

Alla flingorna har sitt eget namn i boken, vilket jag tycker är imponerande. Själv klarar jag näppeligen att hitta på namn.

Jag hade tänkt att göra en eller två om dagen, men i vanlig ordning fastnade jag. Nu ska jag tillfälligtvis avsluta flingorna och gå tillbaka till att sticka klart babykläderna innan ungarna vuxit ifatt.

3 kommentarer:

Blenda sa...

Åh, så fina, älskar snöflingor! Både själva ordet som jag tycker är fint, och flingorna i sig! Kommer ihåg att när jag var liten och det var friluftsdag i skolan och vi åkte skidor, så fick vi (köpa, antar jag) små fina snöflingemärken, ungefär dom simborgarmärken fast för skidåkning!

IngridJ sa...

Känns kanske svalkande i den här tryckande sommarhettan att sticka snöflingor! Själv håller jag på att avsluta en tröja, det känns för varmt att ha arbetet i knät.

Hedvig sa...

Härligt, jag längtar efter snö!