lördag 14 juni 2014

Strumpor i god tid!

Det har varit tyst ett tag här, men nu är jag klar med min uppsats (skööönt!) och är tillbaka.

Håller på att sticka strumpor inför vintern, i riktigt god tid för en gångs skull. Det här mönstret från Drops funkade bra förutom att mönstret bak inte var centrerat (till höger på bilden).

De andra är också ett Drops-mönster, men det svor jag åt rätt ordentligt. Svårt att lära sig mönstret och konstig beskrivning. Eftersom jag ju faktiskt inte behöver beskrivning till strumpor så har jag beslutat att sluta läsa dem. Och att sticka mönster utan långa flotteringar i båda färgerna, då flyter det bättre och det är roligare att sticka. Vet precis vad jag ska göra, kommer i senare inlägg.





.

2 kommentarer:

ylva sa...

Snygga! Ja det är kanske dags att börja i tid ...

IngridJ sa...

Verkligen snygga, ser ut att ha väldigt bra passform. Blev nyfiken på din uppsats, vad har du skrivit om? Stickning, får eller höns eller nåt helt annat?