torsdag 2 januari 2014

Gardinen växer...

Jag har stickat rätt flitigt på gardinen de sista dagarna, så man kan se lite hur det blir. Närmar mig mitten.

Eftersom min systerdotter ska ha tvillingar när som helst har jag ändå stuckit emellan med kofta nr 2 till henne, så det blir klart i tid.




Inte så dumt om gardinen blir klar lite snabbt för i januari är det tema Alice Starmore på Helylles stickkafé i Kristianstad. 

Jag har två tröjor på gång. Na Craga som egentligen var klar men som har alldeles för långa ärmar och behöver opereras lite, Och St Brigid som jag inte kommit så långt på. 

Och det finns fler jag skulle vilja sticka, men det får väl anstå till nästa vinter...



1 kommentar:

Miranne sa...

St Brigid er det finaste mønsteret eg veit om - men eg er litt redd for å starte. Det ser så innvikla ut. Håpar du bloggar litt om framgangen -.