onsdag 20 november 2013

Provstickning i tweedgarn

När jag röjde i det som ska bli vävstuga hittade jag garner jag nästan glömt att jag hade...

Tweedgarn inköpt på Glimåkra vävdagar för många år sedan. Tänkt att väva tyger med.

Men jag kunde inte låta bli att provsticka. Stickor 2,5 först, blev glest men när provet blev tvättat svällde garnet. Och det blev alldeles snett och vint.

















Provade också med stickor 2 och estniskt spetsmönster. Spände upp ordentligt med nålar men det är fortfarande lite snett. Kanske bättre att väva med det...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Entrådiga garner brukar bete sig så när man stickar slätstickning. Prova mosstickning eller någon annan teknik där du blandar aviga och räta. Fint garn.

Zoo keeper sa...

Hej!
Du har en så fin blogg, jag är här ofta och beundrar och inspireras! :-))) Jag har givit dig en Sunshine Award (se min blogg)!
:-)