tisdag 19 november 2013

För långa ärmar

Jag klantar mig med jämna mellanrum. Så är det.

Den här gången har jag gjort alldeles för långa ärmar. Faktiskt så långa att tröjan är oanvändbar. Tror det beror på att garnet töjde sig ganska mycket, för fullt så illa brukar jag i alla fall inte mäta.

Finns alltså inget annat att göra än klippa av och sticka ny mudd. Vilket inte är helt enkelt när det är fullt med flätningar.

Jag har trätt en bomullstråd i det jag tror vara ett och samma varv. Missade lite, men maskorna blev i alla fall någorlunda säkrade. Nu håller jag på att pilla med det för att få det rätt.

Och så är jag lite rädd att jag fått ärmarna för korta nu... håll tummarna är ni snälla...

2 kommentarer:

krakel sa...

Klart jag håller tummarna!

Anonym sa...

Jag håller också tummarna! Minns en liknande fadäs när jag stickade en patentstickad tröja för länge sedan. Det blev lite långtråkigt mot slutet och stickningen var väldigt lätt att töja ut när man mätte ... Resultat: en nästan lagom lång ärm och en alldeles för kort. Vi har alla varit där ;)