lördag 9 november 2013

Äntligen!

Nu har jag hållt på med den här tröjan i 1,5 år och äntligen är alla delar färdigstickade!

Att det tagit så lång tid beror dels på att jag gjort fel och fått sticka om några gånger, och dels på att garnet inte var så kul att sticka med. Fattar inte varför jag inte köpte Kampes 2-trådiga istället för Borgs...

Nåja, nu är alla delar klara och det återstår en del trådar att fästa, spänna ut ärmarna och sen virka fast dem. Borde vara fri från detta om en vecka...

Det har faktiskt hängt över mig som dåligt samvete, och dessutom väntar svågern på den.

4 kommentarer:

Brita sa...

...ser otroligt snygg ut i alla fall...gillar kontrastfärg på kanter...

Vuxenmamman sa...

Fantastisk tröja. Så vackert mönster. Är det ditt egna mönster eller kan man hitta det på Raverly?

Annika Odelstav sa...

Hejsan! Detta är mitt eget mönster men det finns inte på Ravelry. Ska göra ett inlägg om hur jag gjort!

Magganmagi sa...

Väldigt fin i alla fall.
Är det eget mönster?