fredag 27 september 2013

Snabbstickad islandströja

Det tog faktiskt mindre än en vecka att bli klar med Stryta! Fast då har jag i ärlighetens namn fastnat i stickningen så städning och annat blivit lidande.

Jag tycker att stickor 5 är lite stort att sticka med, det blir lite svårt att få flyt i mönsterstickningen. Bortsett från det har den här tröjan varit riktigt rolig att sticka.

Och jag är faktiskt väldigt nöjd med resultatet! 

Nu ska de sista trådarna fästas och sen ska den fuktas och få rätt mått medan den torkar. Till tröjor utan sömmar använder jag sällan nålar, så det blir inte riktigt blockning. Det brukar räcka att bara lägga ut den och kontrollera måtten.

3 kommentarer:

annasaviga sa...

Det är kul när det går fort, när man verkligen ser resultatet direkt. Nu börjar det ju bli kallt ute och jag misstänker att den kommer att bli flitigt annvänd så fin som den är!

heidi sa...

ibland är det väldigt skönt att bli klar fort med ett projekt. och nu när kylan har kommit är det väl extra skönt att ha en varm och skön tröja i beredskap:)

Anonym sa...

Vem stickar inte hellre än städar ...;) Snygg tröja, ser varm och go ut.