tisdag 6 augusti 2013

Tillbaka från Kina!

I år glömde jag att göra ett inlägg om att jag åker iväg till Kina en månad. Nu är jag hemma igen och kan återuppta bloggandet. Skönt, för jag har saknat det! I Kina censurerar de fortfarande såväl blogger som facebook...

I vanlig ordning har jag köpt garner och bambustickor, men det tar två månader innan det kommer fram. En del böcker fick dock plats i väskan. Den här stickboken kunde jag bara inte motstå:

 


Den innehåller faktiskt ett par saker jag tänker sticka, fast det mesta är välbekant: näverstickning, dominostickning och korsnäsvirkning/stickning för att nämna några. 

De här halvvantarna med "franskant" (eller vad det nu heter) tycker jag är jättefina. Och instruktionerna funkar rätt bra även för den som inte kan kinesiska.





3 kommentarer:

IngridJ sa...

Jag förstår att du inte kunde motstå stickboken. Hoppas du berättar mer om din Kinaresa. Själv har jag varit där 3 gånger till olika delar av landet och det blir en resa nu i oktober också.
Jag har nyss kommit hem från Norge och det blev garnköp där för min del, men det är ju inte så exotiskt.

Monica sa...

boken ser onekligen intressant ut :-)

Annika Odelstav sa...

Hejsan! Det blir nog något mer om Kina-resan, just nu ville jag bara skriva något snabbt eftersom det var så länge sedan. Några foton får jag väl visa!