lördag 15 juni 2013

Tenntrådsbroderi

När jag gick min textillärarutbildning i Umeå provade jag på tenntrådsbroderi, men det blev aldrig något helt arbete av det.

I torsdags, på stickkaféet på Helylle, hade Brita med sig material så då började jag på ett armband som ska bli till present. 

Jag valde det enklaste eftersom det är första gången, men faktiskt tycker jag att de enkla är bland de vackraste. 

Det svåra är inte att fläta, eller ens att sy fast flätan. Däremot brottas jag med att få igenom nålen när jag syr ihop bandet, har nog inte hittat rätt i tekniken än...


1 kommentar:

maliz sa...

För mig var de svårast att sy fast flätan, där nålen var så fin. Har du rätt nål att syr ihop bandet, den skarpa, trekantiga ?
Här bloggade jag om min första armband, kanske du kan se där, vilken nål jag pratar om.
http://strick17.blogspot.se/2012/11/tenntradsbroderi.html
Ha det så bra!
maliz