söndag 31 mars 2013

Bra teknikbok

Teknik är intressant, inte minst uppläggning och avmaskning som verkligen kan förhöja utseendet på det färdiga arbetet.

För det mesta blir det på det sätt jag brukar göra, men nu tänker jag utforska möjligheterna och lära mig lite nytt!

Den här boken finns på Ablibris. 211 varianter på att lägga upp och maska av. En del är varianter, t.ex. för resår 1x1 eller 2x2, så man behöver inte bli förskräckt över antalet.

Boken innehåller en bra översikt över vilka tekniker som passar till vilken sorts stickning, synnerligen bra!

Dessutom är det ringpärm inuti, vilket innebär att uppslaget ligger platt och inte bråkar med en. Det kan ju vara ganska irriterande när man hela tiden får bläddra fram sidan igen samtidigt som man försöker följa instruktionerna...

2 kommentarer:

annasaviga sa...

Den boken har jag med. Skall starta upp en ny kofta och planerar att inleda med någon ny uppläggning.

Välinvesterade pengar tycker jag, kommer nog att ha lika mycket nytta av den nu som om 20 år.

Monica sa...

Ska investera i en sådan bok. Tack för tipset.