lördag 16 februari 2013

Många trådar att fästa...

Helylle har fått in ett tillfälligt parti fantastiskt mjukt och vackert garn till det likaledes fantastiska priset 19:50 för 50 gram. Det går ju bara inte att motstå...

Tänker göra en slätstickad tröja så färg- och strukturskiftningarna får komma till sin rätt. Efter provstickning har jag bestämt mig för stickor 5.

Vi diskuterade stickstorleken på Stickhiten i torsdags då vi trodde det var väl stort, men garnet fyller ut så det känns bra.

Något roligare än bara slätstickning vill jag i alla fall göra, så jag letade inspiration i Nicky Epsteins underbara böcker: Knitting on the edge, Knitting over the edge och Knitting beyond the edge.

Jag har landat på att göra ringar av I-cord i nederkanten. Blir många trådar, men de flesta går nog att sticka in så man slipper ta fram nålen.





I morse hittade jag dessvärre en död (och halvt uppäten) höna. Det lär vara hon som jag ofta fått lyfta in på kvällen, tänkte inte på att kolla om någon var kvar ute igår kväll. Tråkigt värre. Hon lämnade efter sig ett sista ägg som hon skulle värpt idag. Nästan lite morbidt... 

Inga kommentarer: