torsdag 16 augusti 2012

Stickat i egna garnet

Jag är överlycklig över garnet från mina får!

Har stickat lite prover och ett par halvvantar. Synd att ni inte kan få prova och känna för de är verkligen mjuka och sköna så det förslår!

De här har jag gjort efter ett mönster, men jag håller på att göra ett eget mönster som är tänkt att ingå på köpet när man köper garnet. Tror de blir klara i nästa vecka och då är jag också redo att sälja en del garn.





Detta naturfärgade vita garn kommer att få namn efter den vita baggen som heter Rune. Och det bruna ska uppkallas efter den bruna baggen som heter Kurt.

Jag har inga stora mängder till försäljning från denna min första leverans, ungefär 1,5 kilo av varje färg bara. Men går det bra kommer jag att skicka iväg mer garn till spinneri. Nu vet jag hur det blir och vågar skicka iväg lite större mängd.

3 kommentarer:

Rikke sa...

Det ser så fint og vakkert ud med dit garn. Jeg vil gerne købe noget af det om det lader sig gøre, og vil gerne komme til Sverige og se dit sted og dine får her i høsten. Vil du sælge 500 g af det hvide og 1 kg af det brune til mig?

De kærligste hilsner

Rikke Bentzen

Ingela sa...

Vad häftigt med egna garn! Handledsvärmarna är så fina!

Blenda sa...

Det ser kanonfint ut! Ha en bra helg!
/Blenda