lördag 30 juni 2012

Tillbaka från Kina

Jag åkte till Kina samma dag som skolavslutningen så jag fick bråttom iväg efter betygssättning och allt annat som måste göras i slutet av läsåret. 

Efter två veckor i Shanghai, och en resa till Hanoi, har jag vilat upp mig och lider endast av stick-abstinens!

Mitt absolut bästa inköp: rundstickor i bambu och strumpstickor i storlekar 2.25, 2.75 och 3.25! Även rundstickorna köpte jag så klart i de storlekarna. Pris för 18 set: 104 yuan vilket är 125 svenska kronor.




Jag köpte inte så mycket garn den här gången, det finns en hel del kvar från tidigare resor. Köpte lite basfärger i grått och brunt. Och marinblått och vitt som ska bli present-tröja.

Tillsammans blev det i alla fall 5.5 kilo.... Nuförtiden köper jag nämligen ett kilo av varje färg så det garanterat räcker till vad jag än bestämmer mig för att göra.

Det var bara det vita jag köpte lite mindre av och det ångrar jag, kunde lika gärna köpt ett kilo av det också. Priset är nämligen bara drygt en hundralapp för ett kilo...




Mitt näst bästa inköp: Canon Ixus-kamera som man kan filma med också! Lite billigare än hemma men inte särskilt mycket.

Ska filma kattungarna och de andra småttingarna och lista ut hur man lägger in det på bloggen - jag är inte helt tekniskt sinnad när det gäller sånt, men det ska nog lösa sig.

Skönt att vara hemma trots att resan var fantastiskt trevlig, kommer bilder om några dagar.

1 kommentar:

Otaliga projekt sa...

Vilka skatter du kom hem med! Jag blir lite nyfiken på alla dina resor till Kina, är det någon speciell anledning som gör att du återkommer just dit? (Om det är för personlig fråga så förstår jag om du inte vill svara.)