torsdag 3 maj 2012

Kofta till Teo

Den förste i nästa generation av vår släkt har kommit till världen och jag har äntligen en anledning att sticka babyplagg!

Det ska bli en kofta i kinesiskt ullgarn med mönster i mosaikstickning. Mössa planeras också.





Jag gillar färgkombon, fast jag har gjort lite andra dumheter. Som att börja mönstret direkt efter resåren, det hade blivit väldigt mycket bättre med ett par varv slätstickning mellan. Fattar inte riktigt varför jag gör på detta viset, det är ju faktiskt något jag lärt mig för länge sen...


Jag ville ha lite struktur och valde att göra mönstret i rätstickning med botten i slätstickning. Det ska vara knutar men det framträder inte så tydligt. Jämför man med bokens exempel är det viss skillnad - milt sagt.


Nu går det ju ganska snabbt att sticka så här små plagg så jag får väl göra en tröja också - och göra det ordentligt då.

1 kommentar:

bbk sa...

Vad har du för bok? - Det är lite trevligare och mjukare än japansk skuggstickning.- Stort grattis förresten till en liten bebis i släkten!