måndag 16 april 2012

Tjockisar

Nu lider jag med de tackor som ännu inte har lammat! De är så tjocka att de knappt orkar röra sig.



Dessutom är jag faktiskt lite orolig. Förra året var mamman till denna (som heter Alba) lika otroligt stor och fick riktigt stora lamm, men det var sådana komplikationer att vi inte lyckades klara henne.


Fast det är inget som tyder på att det ska bli  komplikationer för de här, det sitter nog mest i huvudet på mig.

Komplikationer, som felläge på lammen, är inte särksilt ovanliga, men de allra flesta går att rätta till och få ut utan större problem.

Måtte de lamma snart!

1 kommentar:

fale artut sa...

Jag vet hur det känns! Men här har vi några som ser ut som bord innan de lammar, helt raka över ryggen! verkligen svårt att förstå hur de orkar och att det kan gå så bra! Jag håller tummarna så det knakar!