söndag 8 april 2012

Revontuli igen

Revontuli är en fin sjal, och ganska snabbstickad. Den förra jag stickade gav jag bort så det passar bra att göra en ny. 



Den här gången använder jag Aade Löng som jag köpt hos Tant Thea i Helsingborg. Påskfärger, fast min tanke är att den passar bra till en grön sidenklänning jag sytt.

Lite dåligt samvete: har pyttelite kvar på kragen till Yngsta sonens tröja, har bara en ärm kvar på min gröna klänning, har bara kvar att sy ihop andra halvan av min virkade kofta... imorgon...

2 kommentarer:

Blenda sa...

Vad fina dina lamm är! Tycker att det är rätt magiskt det där, att i stort sett alla, däggdjur i alla fall, är så förbenat söta som ungar! Trots att de kanske inte är så fina som vuxna individer. Jag menar, till och med pudlar, liksom! ;-)

Ha en bra avslutning på påsken (och jag håller med, din sjal är riktigt påskig, än så länge i alla fall!)

/Blenda

Tinna sa...

Man får lov att börja på nya saker innan de gamla är klara. Ibland är det enda sättet att få gamla saker gjorda - att börja på något nytt ger ju så mycket inspiration att det liksom spiller över på UFO:n också. ;)

//Tinna