torsdag 5 januari 2012

Varma men inte så sköna

Nästa par innetofflor är klara, den här gången stickade i Kauni. Det garnet tovade mycket snabbare, tur jag bestämde mig för 40 grader och inte provade 60 som jag tänkte efter att de jag stickade i Raumas finullgarn tog så lång tid på sig! Annat garn - andra förutsättningar, bäst att gå försiktigt tillväga innan man vet!



De här kunde varit sköna att ha på sig om jag inte gjort som det stod i beskrivningen och virkat runt sulan före tovning. Den virkade kanten hamnade nämligen under foten och känns när man har dem på! Jag har dragit i sulan för att få den bredare men det räcker inte riktigt. Enligt beskrivningen skulle man virka ganska långt in och jag har gjort som det stod...

Det virkade har heller inte krympt lika mycket som det stickade, så kanten krullar sig. Lite störande tycker jag.

Har ett par till på gång...

2 kommentarer:

Sunna sa...

sitter också och letar mönster på filtade tofflor, hittade en del på ravelry, blir sköna och hållbara tycker jag, attans otur med kanten då, hoppas nästa omgång blir bättre för de ser så sköna ut

Tina sa...

Va dumt med kanten...Bättre lycka nästa gång!