måndag 16 januari 2012

UFO-ångest

Jag har skaffat mig några ufo (UnFinished Object) under de sista åren, det är så mycket som är lockande att sticka och sen blir det ena inte klart innan nästa påbörjas. 

För att sätta lite press på mig själv och få undan en del har jag gått med i bloggen 12under12under2012 , som uttyds 12 ufon under 12 månader under 2012, med förhoppningen att förvandla 12 ufon till fo - minst.

Jag ska ta en titt i högen och bestämma mig för vad som absolut ska vara med. För januari har jag i alla fall valt tröjan till Yngsta Sonen, den som inte alls skulle bli ufo utan julklapp... 




Nåja, inte så mycket kvar och vintern kan fortfarande komma. Här i Skåne är det nämligen fortarande mest höst.

Garnet i tröjan är från Kina och innehåller 30 % alpacka, mjukt och skönt! Och så har jag lärt mig vad alpacka heter på kinesiska! För den vetgirige: 羊驼, uttalas yángtuó.

1 kommentar:

StickFia sa...

vad heter alpaca på kinesiska? kan ju va bra o kunna.