torsdag 3 november 2011

Höstlovsutflykt

Nu för tiden dräller det inte precis av bra garnbutiker. Men i Kristianstad finns Helylle där jag brukar handla när jag inte stickar av det jag tagit med mig från Kina. Och i Helsingborg finns Tant Thea som jag tänkt åka till ända sedan den öppnade för något år sedan - eller är det längre sen?

Igår blev det av! Jag åkte till Tant Thea för att handla lite garn jag inte brukar köpa, tänkte t.ex. på Heavens Hand som så många pratar om. Butiken är jättefin, med gatuskylt så man fattar precis vad det handlar om, och fylld av trevliga garner!





Det var väldigt trevligt att träffa Elisabeth bakom disken, jag brukar ju läsa hennes blogg Stickigt humör! Tack för trevlig pratstund och rundtur bland garnerna!



Fast Heavens Hand blev det inget av, kunde inte riktigt komma på vad jag skulle ha det till. Jag fastnade istället för Willow Tweed från Louisa Harding, en blandning av alpacka, meriono och silke. Tänker kombinera det med lite mjukt svart garn från Kina till en mindre scarf. Jag har alltid gillat grafiska mönster i grått och svart, passar bra till mycket i min garderob.


Kunde heller inte motstå gröna garner från Aade Lõng, samma stil som Kaunis garner fast det sägs att de är jämnare. Provstickning är redan påbörjad!

Inga kommentarer: