lördag 2 april 2011

Tripp, trapp, trull

Vi har hittills haft en i tid väldigt koncentrerad lamningsperiod, bra på ett sätt men det blir ont om lediga lamningsboxar. Vi har därför satt ihop två tackor som lammade för några dagar sedan i samma box, och lammen radade upp sig så snyggt att jag var tvungen att fotografera innan de flyttade på sig.




Tre av dem hör till fyrlingskullen, särskilt två av dem är små och välidgt ulliga vilket gör dem oerhört söta och näpna.




Den tredje är inte heller så stor, och inte osöt heller.


Den fjärde är svart och den som blev bortadopterad. Han är väldigt social eftersom han får tillskott på flaska. Han har rymt ur boxen några gånger men var inte svår att fånga in; behövde inte jaga honom utan ropade bara så kom han ivrigt springande till mig! Jag bara smälter!

Såhär långt har 24 lamm kommit till världen. Men det lär bli fler under helgen; en tacka håller som bäst på att förbereda sig och två andra ser ut att vara på väg.

7 kommentarer:

ylva sa...

Men du så bedårande!Man får ju dåndimpen.

Anonym sa...

Tusen Tack för att du delar med dig av dina underbara lurviga sötnosar till lammungar.
Jag som inte bor nära landet njuter av allt du visar.
Kram o skön helg
Maggan http://livsglimtar.wordpress.com

Blenda sa...

Så otroligt häftigt! Man blir ju alldeles prillig inombords! :-)

Irene sa...

Jag snavade över din blogg när jag letade mönster på kärleksknutar - nu har jag tittat på en stor del av vad du är gjort, och är jätteimponerad av dina alster! (där ligger mina mormorsrutor i lä...). Sen gillar jag fåren och hönsen också!

Anonym sa...

Längtar hem till landet av de söta bilderna!

Anonym sa...

Underbara små varelser!

Mia Ö sa...

Så Små, så söta!