onsdag 13 oktober 2010

Möt herr Porslin

Vi har fem tuppar, men det är bara herr Porslin som ska vara kvar. Han fick sitt namn förra helgen när en väninna påpekade att han såg ut precis som porslinstupparna som mormor brukade ha på bordet till påsk.

En av de andra gjorde ett utfall mot mig häromdagen, föga anade han väl att han därmed skrev under sin dödsdom. Nej, jag skojar lite, jag hade bestämt mig redan innan! Fast jag vill då rakt inte ha någon folkilsken tupp, herr Porslin är däremot nyfiken och hyfsat social. Jag gillar honom också för att han ser ut som en "riktig" tupp!










4 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh va fin han e jag kan ju inte påstå att jag blir mindre sugen att skafa höns igen när jag ser denna vackra tupp....

Blenda sa...

Tjusig, och jag håller med din vän om att han ser ut som en porslinstupp!
/Blenda

Maritas Maskor sa...

Vilken fin tupp han är, Herr Porslin!! Verkligen otroligt vacker!!

Anonym sa...

Det var nog den stiligaste tupp jag sett nån gång...ovanliga färger/bib