söndag 17 oktober 2010

Mina mössor blev inte så bra...

Jag stickade två mössor härom veckan, men ingen av dem blev bra. Den som skulle vara lite stadigare, Argyle från Boutique knits, har jag stickat i ett garn som gör att den blir hängig, och den som skulle vara hängig (den på bilden nedan) valde jag också fel garn till så den blev helt stabbig. Den ska rivas upp. Garnet är Karisma och jag har mer som jag köpte på rea, så det räcker till kofta eller nåt.

Nu håller jag på att göra om denna, med ett garn från Kina som är tunnare och med annan spinning så att det ska bli hängigt och så att flätorna nog framträder lite bättre. Har inte kommit så långt för den tar ganska lång tid, på vissa varv flyttar man om nästan alla maskorna.


Jag tänker göra en ny Argyle också, men jag har några ufon att avsluta innan jag klarar att sätta igång ett projekt till. Min ufo-gräns känns faktiskt lite överskriden!

Inga kommentarer: