tisdag 8 juni 2010

Silkegarn

Förra våren stickade jag ett linne i bourettesilke inför resan till det varma och fuktiga Shanghai. Det var perfekt där, så när nu Karmagarn hade rea (halva priset) slog jag till med två härvor Soft Silk från danska BC Garn. Den gröna färgen var kraftigare än det såg ut på nätet, men det blir bra i alla fall.



Precis som förra gången blir det en spetsstickad nederkant från en bok av Nicky Epstein, fast lite enklare den här gången.
14 juli bär det av till Shanghai, den här gången stannar jag en månad för jag ska plugga kinesiska på ett universitet där.

1 kommentar:

Blenda sa...

Sticka i silke låter spännande, det har jag inte provat än! Fint ser det ut i alla fall!

Vad roligt med hönsen och gässen! I alla fall lite på avstånd så här, tror jag skulle vara livrädd för dem, "IR"! Men de är ju hemskt söta nu... :-D

Vad häftigt att plugga kinesiska på plats!