torsdag 24 juni 2010

Flockledare

Idag var gässen ute igen, så här såg det ut bakom mig när jag ledde dem till platsen där jag iordningställer ett kryddland.


Jag lockade dem med lite maskrosblad, med kom snart på att det inte behövdes, de följde mig utan problem! Det här är helt nytt för mig och jag tycker det är hur häftigt som helst!




En liten vilopaus och gässen flockades runt mig.



Gäss är mycket trevligare än jag trodde. Maskrosblad är nog en av favoriterna, de som jag plockat är lite svårare än de som sitter fast i marken. Tack och lov var rabattväxterna inget de prioriterade.






Vattenburken och lite foder placerade vi på gräsmattan så de skulle förstå var de hade sitt basläger. Och när de väl kände sig trygga med att jag fanns i närheten så slog de sig ner där när de inte betade. Lättlärda är de, visste precis vart de skulle när det var dags att gå tillbaka, fast det bara är andra gången de gör den promenaden.


3 kommentarer:

Blenda sa...

Vad fina de är, och vad somrigt det ser ut! :-D

sinneskatten sa...

Så söta gäss du har, förstår att de följer dig, för här vid stugan har vi änder som gör exakt likadant.
Ha en skön fortsättning på helgen.

Anonym sa...

Haha! Kul! /BiB