söndag 25 oktober 2009

Inköpsdag

Igår besökte jag vävdagarna i Glimåkra. För en gångs skull köpte jag inte massor! Men två härvor av Wåhlstedts garn i färgen höströnn blev det, och en tvätttvål till siden/ull. Garnet ska nog kombineras med enfärgat i en kofta, tror jag.



Det blev också nya strumpstickor från KnitPro. Häromdagen köpte jag nämligen helt värdelösa i trä på Sländan i Lund, de var ojämna, inte raka och olika spetsiga. Garnet hakade upp sig på dem och det var allmänt jobbigt att sticka med dem. Tacka vet jag ordentliga arbetsredskap! Det grå ska bli väldigt långa torgvantar till en kamrat.

Efter Glimåkra körde vi söderut och tittade på ostfriesiska mjölkfår som vi kanske ska köpa in några stycken. De är mycket större än våra finullsfår och dessutom väldigt trevliga. Får väl se vad Mannen bestämmer sig för! Särskilt en tacka sålde i alla fall in sig, hon gick fram och nosade och "pratade" med oss hela tiden så ska vi ha några är hon en!

3 kommentarer:

Blenda sa...

Garnet ser härligt höstigt ut! Jättefint! Hälsningar Blenda

Monica Hansen sa...

Vilka mysiga fina får, och garnet var vackert!

Anonym sa...

Tänk... vad lycklig den är som har får... Kerstin