tisdag 8 september 2009

Färdig!

Efter många om och men är min Norah Gaughan-kofta äntligen färdig! I det ursprungliga mönstret var det en bolero, men det funkar inte på mig så jag förlängde både livet och ärmarna till en kofta. Kragen sitter inte heller riktigt som det var tänkt, jag har lagt den omlott för den ville liksom det själv.

Längs framkanten har jag bara virkat 2 varv, och minskat/ökat i form med pentagonerna så formen inte har försvunnit. Glipan mitt fram är alltså avsiktlig - för att behålla den lite speciella formen.

Bilden är tagen inomhus med blixt och det blir ju aldrig så väldigt bra... På torsdag, när vi har stickkafé, ska jag be någon ta kort utomhus på mig så blir det mer rättvisande hur den faktiskt ser ut.

Jag har inte hunnit använda den än, men har en absolut förhoppning att trivas i den. Med så mycket jobb och en garnkostnad som inte var direkt lågpris så...

9 kommentarer:

PetraO sa...

Oj vad vacker den blev!

Monica Hansen sa...

Fantastiskt handarbete:)

ylva sa...

Snygg!Kul med nytänk!Ser fram emot attse fler bilder med någon i....

Marianne sa...

Jättefin, vilket arbete du lagt ner.

Fröken Slöjd sa...

Koftan ser härlig ut!

Mia stickar sa...

Ser mycket fin ut!

Susanne sa...

Jättefin verkligen, ska bli spännande att se den på!

marindi sa...

Den ser fantastisk ut!

Ewa sa...

Vilket konstverk! Gillar även sockorna du stickat på stickcafét, de med flätor. Mysiga innesockor då det blir kallt.
Härligt att kunna sticka av eget garn.
Vill sticka, alt. virka en snygg kofta i höst...

Kram i solskenet!
/Ewa