fredag 21 augusti 2009

Sugen igen!

Var på trevligt stickkafé igår och blev sugen på Karins flätstickade strumpor med ganska lågt skaft, mycket passande till innesockar som jag alltid använder på vinterhalvåret.
Garnval, färg och form gör att de känns lite urtida, som om de suttit på Bockstensmannen!






Under två timmars samvaro lyckades jag bara sticka en enda ruta på domino-sjalen! Snackade en del så klart men jag fick också riva upp hela tiden för jag glömde minska eller minskade på fel varv, som förgjort! Och så svor jag rätt kraftigt över garnet som fnurrar sig hela tiden - jag blir galen!
Nu får jag nog lägga på ett kol om den ska bli klar i tid för målgång i VM! Har gjort ungefär halva, nu ska det bli en vinkel och sen ska spetsarna formas med virkning och tofs tänkte jag, fattas 1 1/2 ruta på den spets som är klar.

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Snygga färger, men det där när garnet inte fungerar gör en tokig.Har haft samma tråkiga upplevelse med Fame Trend och ett par sockar.Det skulle finnas en lista med varning för vissa garner.Kämpa på......

fale artut sa...

det är intressant att läsa om din garnupplevelse. Har hört så mycket om dessa Noro-garner men ibland verkar det inte riktigt kul att jobba med.Det förtar ju mycket av lusten! Heja på, vackra färger är det i alla fall!

stickresan sa...

Har haft ögonen på det garnet och vill gärna testa framöver. Garnet verkar inte helt samarbetsvilligt, men färgerna är riktigt härliga :)

Annika Odelstav sa...

jag har också hört mycket om garnet, alla verkar sticka med det, men trots färgerna kommer jag inte att köpa det fler gånger

Maritas Maskor sa...

Åhh vilka snygga sockor! Jag älskar både sockor och att sticka flätor. Är det möjligt att få tillgång till det mönstret?
Jag skulle bli jätteglad!!