lördag 18 juli 2009

Inspiration av andra

En av de trevliga sakerna med stickkafé är så klart att man får inspiration av vad andra gör. En av de yngre deltagarna på torsdagen träff i Kristianstad håller på att göra en datorväska av virkade rundlar. Med ganska grovt bomullsgarn och lagom liten virknål blir strukturen häftig. Och färgerna! Skulle vilja plocka fram alla restgarner i bomull och sätta igång! Men med tanke på alla ufon får jag nog bärga mig lite... Fast det hade passat bra i vårt sovrum som jag håller på att inreda med lite "kryddiga" färger med lite orientaliskt stuk.


Själv stickade jag vidare på koftan Rismarker. Den växer, jag har delat på fram och bak och ena framstycket är helt klart. Lite pilligt med mönstret eftersom bokens beskrivning var ganska kass.


Imorgon ska jag avsluta Gaughan-koftan...

2 kommentarer:

charlotte sa...

For et flott koftemønster, det ser komplisert ut. Jeg er sikker på at den blir helt nydelig.
Ha ei fin helg!

Fröken Slöjd sa...

hej!
Tro att jag är hemma på torsdag, iså fall blir det stickcafé! har varit på vift tre torsdagar i rad. Du ser ut att ha haft det härligt i Kina. Vi syns!
Hälsningar Fröken Slöjd