onsdag 8 april 2009

Bucket bag

Min dominoväska är klar, sånär som på handtagen. Ska köpa läder- eller nylonband på torsdag när jag är i Kristianstad på stickkafé. Övervägde att sticka I-cord men vill ha nåt stadigare, som inte töjer sig.















I boken, Knit to be square, heter väskan Bucket bag, antar att det är eftersom man torkar den över en hink. Jag tvättade en gång på normalprogram i 40 grader tillsammans med en handduk, men ingen såpa eller tvättmedel, och det krympte alldeles lagom. Jag tror det är gamla SN2-garner, förutom det grå som jag vet är Evilla.

Har börjat på en till i röda-lila-orange färger. Också det är restgarner, den här gången i favoritfärger.


Fast nu tänkte jag faktiskt sticka färdigt min Gaughan-kofta. Det är ju påsklov!

7 kommentarer:

Åsa sa...

Åh, så snygg den blev. Ska nog prova att sticka en.

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Väskan blev fin och den orange-röd-lila ser spännande ut.
hej fr. Koftan

Annika Odelstav sa...

Tack båda två! Kan rekommendera det som stickprojekt om man bara gillar att plocka upp maskor, det var jätteroligt, och fort gick det!

teresa sa...

Vilken läcker väska.

Sunna sa...

Så snygg den blev, kanon och verkar så himla kul, måste prova Glad påsk

Annika Odelstav sa...

Så kul när man kan inspirera andra! Glad Påsk!

Birgitta sa...

Vad läcker din väska blev. Jag vill också ha sådan, men när ska jag hinna. Den andra du ska göra i röd-lila-orange blir säkert minst lika läcke. Ska bli roligt att få se resultatet.
Ha en fortsatt trevlig Påskhelg.
Kram Birgitta