lördag 24 januari 2009

Sticklust igen!

Efter ett par veckor där annat än stickning har stått i fokus för min del är nu sticklusten tillbaka! Det känns skönt! Har gjort ungefär halva ärmen på min Cabled Bolero (som ska bli kofta) och det ser faktistkt ut att arta sig riktigt bra.


Jag skulle ju inte börja på nya projekt innan min UFO-hög minskat, men jag har ju anmält mig till Pomatomus-kal hos Stickfrossa som det är hög tid att komma igång med. Tänkte göra benvärmare men har ändrat mig till muddar, dels går det fortare och dels kommer jag nog att ha mer användning för det. Eftersom jag inte hittar något garn jag tycker passar i det egna lagret så köpte jag på stickcafét i torsdags: Rowans 4 Ply Soft som jag stickade Mjukis-mudd i förut. Har lite svart kvar så det ska bli bruna med liten svart kant i resår. Grisen är inköpt i Kina...


På stickcafét visade Ewa sin näverstickade sjal i lila-beige Kauni. På bilden har jag lånat Kristinas axlar för hon satt bättre till för bilden. Ewa blev inte helt nöjd med färgerna så hon stickar en till!
Jag kan bara inte låta bli! Två nystan köptes in, det får väl bli långtidsprojekt att ha med sig. Näverstickning är vansinnigt kul!













6 kommentarer:

fale artut sa...

Välkommen tillbaka!
Näverstickning har jag tittat snett på men inte provat.
Det ser rätt häftigt ut!
Ha en skön helg!

Anonym sa...

Din bolera blir jättefin. Näverstickning har jag aldrig provat men det ser väldans kul ut.Ha en skön lördagskväll.

Anna sa...

Boleron är imponerande, ska bli så spännande att se den klar! Kul att du är på G med Pomatomus!

Mia stickar sa...

Kul att sticklusten är tillbaka. Var till stan idag men hann bara en garnaffär
där fanns en och tvåtrådigt och ett garn som kanske var tretrådigt men väldigt ljusgrått och då syns ju inte mosaikstickningen. Men jag letar vidare! Vantarna ska stickas förr eller senare, så spännande att "tova" dem sen som jag aldrig provat.

Camilla sa...

Vilken tur att sticklusten har kommit tillbaka. Näversticknings ser jättekul ut den måste jag prova Vet du var man kan få tag i beskrivningen till den ?

Carinalil sa...

Hej. Så fina alster och vilke rolig blogg- hit kommer jag gärna igen- näverstickning har jag aldrig hört talas om- vore kul att få veta hur man gör`- har du gått kurs? eller finns det litteratur på nätet så man kan läsa sig?
mvh Carina - http://creadiem.bloggagratis.se