måndag 10 november 2008

Virkat, tovat och broderat

Vågade faktiskt tova i maskinen! Förra gången blev det skosulor… Körde de på fintvätt 40 grader och som tur var avbröt jag och kollade drygt halvvägs, annars hade det nog blivit skosulor igen. Nu blev jag ganska nöjd, tycker färgerna och strukturen gör att de känns lite ursprungligt rustika.

Har ruggat de lätt. Eftersom jag nyss flyttat hittade jag så klart inte någon av mina 3 borstar. Men det gick ganska bra med en diskborste.

Det minst sagt diskreta broderiet beror på att vantarna ska skickas till Äldsta Sonen i Shanghai och han ville inte ha mer än ”möjligen en prick”. Ska göra ett par till mig själv och då tänker jag nog flippa ut lite mer…

Tummen blir gärna lite trång (och då fryser man ju faktiskt mer) och dessutom blev de lite långa, så jag ska göra om mönstret. Sen kan jag ju dela med mig av det här, om någon är intresserad.

Förresten finns boken om smygmaskvirkning (som jag nämnde i förra inslaget om vantarna) att köpa på Helylle i Kristianstad.

3 kommentarer:

fale artut sa...

Ja, det blev stilrena vantar till sonen tycker jag! Dina kan du verkligen slå lös på! Spännande!

Anonym sa...

så fin den blev!

jag måste passa på att säga att jag tyckte inläggen om fåren var väldigt roliga att läsa om:)

Annika Odelstav sa...

Tack! Känns verkligen roligt med respons, inte minst om mina får-texter!