lördag 29 november 2008

Olika sorters mosaikstickning

Sista veckan före premiären och jag syr i stort sett hela tiden. Ibland kollar jag på repetionerna för att se hur kläderna funkar och vad som fattas - och då stickar jag.

Har provat olika sätt att sticka mosaik. Slätstickning, rätstickning och en kombination med slätstickning i botten och rätstickning i mönstret. Då ligger mönstret lite som i relief, blev inte alls dumt.

Mina smådjävlar försvann ju rätt mycket i det rätstickade så jag gjorde ett annat mönster som nog passar bättre till rätstickning.
Nu provar jag smådjävlarna i kombinationen slät- och rätstickning och med lite mer kontrast på färgerna. Har inte kommit så långt på den, några varv bara som syns på bilden.


1 kommentar:

fale artut sa...

Vill bara säga Lycka till med premiären!
Hoppas att det går riktigt, riktigt bra och att alla förstårså mycket jobb Du har lagt ned.
Håller Tummen!