onsdag 12 november 2008

Fy farao för fickor



Det är alltid nåt som blir fel när jag syr kläder, men ikväll var det som förgjort. Av 4 fickor blev 3 fel. Nr 1 blev för liten för jag misstolkade mönstret. Nr 2 sydde jag upp och ner och går alltså inte alls att använda. Nr 3 blev bra (bilden överst) och då tänkte jag: Japp, nu har jag kläm på det här. Nr 4 placerade jag fel och fick flytta med resultat att det är sicksack synligt där jag lagat eftersom jag hann klippa upp hålet innan jag såg det... Nu är det som tur är teaterkläder så det kommer inte att synas på håll, men det är f-n så RETLIGT. Tror i alla fall att snubben blir rätt snygg när han får rutiga byxor och röd sammetskavaj på sig på scenen. Snubben heter förresten Björn Mauritz och är himla bra på scenen.

Mycket roligare är att Karin har stickat och filtat en hatt som efter lite duster med tovningen blev jättebra!















3 kommentarer:

fale artut sa...

Visst kan man bli lite lätt galen när det bara onnes? Du är ju jätteduktig i vart fall och tack för att du tyckte om stickningen!
jag har tänkt mycket på det du skrev om bara ett uns färg. Du kommer nog att få se mera av det!
TACK!

Kristina H sa...

Urfin hatt! Hoppas den kommer till stickkaféet så man får prova.

Monica Hansen sa...

En heeelt underbar hatt!