måndag 13 oktober 2008

Teater och gröna stickor

I helgen har det varit mycket teatersömnad. Birgitta Lowén som har en av huvudrollerna har sin dräkt nästan klar - fattas bara en turnyr i mörkare färg än kjolen och som jag ska göra i veckan.























Men sen är det ju femton dräkter till och resten ser ut så här, så jag får nog öka ...

Nä, nu skojar jag lite! Ett antal kjolar är så gott som klara och i helgen ska vi ha sycirkel så jag håller på att rita mönster och klippa till så vi har nåt att jobba med.

Har faktiskt hunnit sticka lite på min mössa, den växer snabbt. Använder min mammas gamla stickor - läckert gröna! Såna görs väl inte längre.

2 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Kul med färgade metallstickor, jag har också några jag hittat på loppisar. Bl.a strumpstickor i stl 2,5 i häftiga metallfärger, de är kul men böjer sig lätt *skrattar*

Välkommen till deckargänget!

Annika Odelstav sa...

Tack Monica! ska bli kul att prata deckare på nätet, läser mycket deckare även om det inte syns här just nu, håller nämligen på med en kurs i Lund om asiatisk littertur.
För alla som nu undrar: besök http://deckarebloggen.blogspot.com